Ett kärt återseende

Jag har skaffat mig en ny blogg med en kompis och därför har jag inte skrivit här på evigheter (jarnspikar.blogg.se för er som är intresserad) och på sista tiden har jag märkt hur mycket jag saknar det. Och därav beslutet att ta upp det igen.

Mycket har hänt, och det känns bäst att nog inte ta upp det. Jag går iställer rakt på sak och skriver på som om jag aldrig haft ett uppehåll.

Jag har tillbringat min dag i ett kök i trelleborg, i fullgång med att göra mackor till 300 pers. Det är ett dryg jobb och jag vet att det absolut inte är något jag skulle kunna tänka mig göra i framtiden, men jag gör det ändå. Jag har alltid med mig min älskade Ipod men idag så dog den efter någon timme och kvar står jag med endast P4 som tillgänglig radiokanal. Jag sträcker mig efter off-knappen men stoppar mig sjäv mitt i rörelsen för att ge det en chans, min vän Tuve har ju trots allt sagt att det är värt att lyssna på. Jag lyssnar och upptäcker till min förtjusning att det är en sportkröknika från det gångna året. Timmarna går och efter ett x-antal uttalande om OS, fotbollsmatcher och mycket mer så tar det slut. Och där står jag: klar sedan länge men ändå kvar vid min köksbänk. Tänka sig va att jag skulle bli trollbunden av en årskrönika från P4?

tillbaka till verkligheten - Sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0