feels like rain

En del människor gillar regn, en del gör det inte. Jag är står med en fot på var sida då jag både gillar och ogillar regn. Regn som idag gör mig endast onödigt nere och allmänt omotiverad. Vinden fångar det så hårt att dess smällar mot rutan snarare låter som en skottsamling än ett simpelt regnfall. De kalla dropparna ger mig rysningar då jag går från bussen mot huset. Nej denna sorts regn är inget jag finner behagligt eller mysigt på något sätt. 
     
När det däremot inte blåser och regnar samtigt kan jag finna regnet både behagligt och mysigt. Vattendropparna slår mjukt mot en och inte alls på så sätt som de gör idag. Ljudet av regndroppar mot rutorna blir snarare som en sorts avslappnande musik än något annat. För mig innebär regn en ny ren dag. Regnet får symbolisera något som tvättar bort alla våra besvär och alla våra misstag. Jag vet att regnet inte är har några magiska krafter som kan åtgärda allt vi gjort fel och rätta till våra brister, men bara för några sekunder är det jävligt avslappnande och skönt att få tro på det.

Regn är för mig både något positivt och negativt och just nu hoppas jag på att kvällens ''negativa-regn'' ska vända och bli positivt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0