Jag får liksom ingen ordning

Jag kan ha räknat sekunderna som gick mellan ljuset, och åskans dån
Jag kom på mig själv med att undra för ett ögonblick om du var på väg hit, eller härifrån

Meningen fångar mig, inte för att den har någon koppling med mig alls. Dock har den något, något jag gillar.

Veckan känns inte sådär jätte tung, inte om man ska titta skolmässigt i alla fall. Det värsta var väl dagen matte läxförhör. Kanske är engelskan värre egentligen men vår nya lärare får allt att kännas oseriöst, så vad spelar det för roll? Något har hänt sen skolan började. Jag har tappat, tappat en hel del faktiskt. Jag är inte längre så fast besluten att få strålande betyg, känslan av vilja jobba och tjäna pengar har tagit över. Om det är bra eller dåligt återstår att se. 
     På fredag ligger en såkallad Klågge fest inplanerad, en stor sådan om man ska lita på facebook. Jag hoppas på en lyckad fest då den ligger dagen efter min födelsedag. För övrigt så är mina föräldrar ute och köper present just nu faktiskt. Mamma försöker vara lite mystisk  medans pappa gormar på om att de ska till mediamarket. Hmm kan det vara kjolen jag ville ha? eller kanske skorna? knappast va, kameran känns närmare saningen.



Musiken har alltid varit mitt seriösaste förhållande. Vi har hållit ihop nu i några år tillbaka och om jag inte har fel så lär vi göra det livet ut. Det här är förtillfället en av favoriterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0