Deep blue sea

Okej så nu har jag fått tecken på att skriva de andra två med, så jag gör väl det.

2. 2005, Island of Wight - Gustav.
Jag var på språkresa i två veckor och jag hade det fantastiskt roligt. Vi var en grupp tjejer på 6 som alltid hängde ihop. Och vi valde ut två killar i gruppen som var ''coola'' nog att hänga ihop med oss. På tredje dagen på kvällen var vi på en klubb inne i stan och jag och gistav dansade jätte mycket. Kvällen efter var spelade vi fotboll på strande och jag och Gustav ''tacklades'' lite väl mycket. Senare den kvällen satt vi alla runt en brasa och grillade. Gustav och jag satt under samma filt och han höll om mig hela kvällen. Kvällen efter det var vi på samma klubb igen och vi kysstes första gången. Efter det var det vi två resten av resan. Vi gick på bio och höll alltid ihop. Efter ett tag tyckte jag han blev för mycket så jag och Emilia började gömma oss för honom. Gustav blev jätte ledsen och berättade för mig hur mycket han tyckte om mig på en utflykt. Utflykten var till en nationalpark och vi var mitt uppe på en jätte hög kulle där det växte lilla blommor var man än kollade. och bredvid låg havet. Vi kysstes på den kullen igen och sen var vi oskiljaktiga igen. Sista dagen satt vi bredvid varandra på flyget hem och i stockholm där han lämnades av fick jag en hund, som jag fortfarande har kvar. Han kysste mig inför sin mamma när vi sa hejdå och sa att vi skulle ses igen. Vi såg en gång till och sen berättade jag för honom att jag inte ville mer, jag har fortfarande dåligt samvete över hans reaktion.



Newport staden både jag och Gustav bodde i. Jag hoppas jag får åka tillbaka någongång.

3. 2006 USA, Jakob
För mig var detta nog den bästa och sämsta resan jag varit med om. Vi började med att spendera några dagar i New york och flög sedan ner till Miami för att gå på en båt som vi skulle kryssa med i Caribbean. Första kvällen träffade jag massa skit härliga människor, Kate från England och Charlie från Pennsylvenia. Kate och jag kom bra överens redan först dagen och den kvällen satt i en bar med massa andra tonåringar och spelade gitarr och sjöng hela kvällen. Charlie satt hela tiden och höll om mig och det hela var så fint. Dagen efter gjorde vi alla upp en poänglek inför kvällen och en av punkterna var att fota er själv med någon ni tycker är snygg. Jag och Kate gick in i spelhallen och där stod Jakob vid tekken spelet. Han pratade med en annan kille och jag hörde att han var svensk. Kate pekade på honom och sa: Wow we gotta have him! Jag höll med och gick fram och bad om ett foto. Han frågade varför jag berättade om poängjakten. Han log och gick med på att vara med på bild. Jag behöll bilden väldigt länge, men har inte kvar den idag. 
      På kvällen var den galamiddag och alla var så finklädda. Jag träffade Jakob och vi pratade jätte mycket. Vid tolv tiden tyckte han att vi skulle gå ut och titta på stjärnorna på sportdeck. Vi gick ut och vi satt där i flera timmar och bara pratade och tittade. Till slut kysste han mig och efter det såg vi varje dag.
       Hade Jakob och jag fått ett annat avslut hade det troligen varit den perfekta resan.




Sittplatserna bakom surfingmaskinen var alltid tomma på kvällarna och det blev snabbt min och Jakobs plats.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0