promises are for liars

Det nya året har börjat och jag har inga planer på at trötta ut er med min nyårshistoria. Jag ska däremot meddela att det här inte är en ny början för mig. Visst nya mönster kommer att skapas och gamla kommer att brytas, men i slutändan är det hela fortfarande samma sak som det var 2009. Samma tankar och samma känslor svävar runt i huvudet på mig. 
     Jag ger mig själv inga löften, för jag vet att jag inte kommer att klara av att hålla dem. Mitt enda möjliga löfte skulle vara att ta mig genom Imdbs 250 topplista, och få lite bättre insikt i filmkulturen genom tiderna. Troligen är detta något jag inte heller kommer att hålla, jag ser väl några filmer till och inser sedan att jag varken har tiden eller intresset av att sitta och titta på svart-vita filmer från 60-talet. 
    Istället för att bli besviken över alla löften mot mig själv jag inte lyckas hålla ska jag se fram emot allt året kommer att ge mig. Thailands sol, början på mitt sista gymnasie år och mitt sista riktigt sommarlov. Roadtrips, festivaler och resor ska genomföras. Jag tänker inte säga att det här ska bli det bästa året någonsin, så som man alltid gör, men jag ska däremot säga att jag är redo och har redskapen för att göra det här till ett jävligt bra år. 
  
Tiden får avgöra och jag väntar med spänning på vad den har att ge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0