what's cooking? what's on the stove?

Jag är inne i en ny fas i livet, en-lär-dig-laga-mat-fas. Jag lagar numera middag lika ofta som mamma och pappa (till deras glädje) och jag måste faktiskt säga att jag är stolt över mig själv. Det här med att laga mat var aldrig min starka sida och jag kan helt ärligt säga att mitt mvg i hemkunskap inte var särskilt välförtjänt. Iaf så gillar jag min nya sida, det känns som om jag kammar hem vuxen-poäng i mängder då jag varje dag lär mig nått nytt. Igår bakade jag tillexempel en citron- och marängpaj (jag har iofs inte smakat den än, but still!) och idag lagar jag färsk pasta med en indiskgryta till. Möjligen att det här är ganska alldagligt för alla andra men för mig är det faktiskt en big deal.

Nu ska jag koka pastan för om en lite stund kommer Ida och Maria (mina två favorit kusiner) och käkar middag. Kanske får jag positiv kritik och fortsätter mina dagar som mäster kock eller kanske spräcker de min lilla bubbla och drar ner mig på marken igen, vi får se men mysigt ska det iaf bli.

HAJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0