something beautiful

jag skulle kunna påstå att den här sommaren blivit allt det den inte fick bli. Ensamheten hann ikapp mig då jag blev singen, vädret svek oss då det enda solen lyser med är sin frånvaro, och slutligen så var besvikelsen total då jag helt enkelt inte var bra nog för universitetet. Dessa är alla faktum, saker som är lika verkliga som mitt korvformade födelsemärke på knäet. Trots detta så är jag tillags med mig själv, för i slutändan så är detta saker jag inte kunnat påverka. Vädret uppenbarligen, men även skolan och förhållandet. Jag gjorde mitt bästa försökte verkligen ur alla tänkbara aspekter, men ändå blev det som det blev.

visst det finns även en del besvikelser som sommaren fört med sig som jag faktiskt kunnat påverka. Jag har inte gått ner i vikt så som jag skulle och mina naglar är fortfarande lika sönder gnagade, och för detta har jag bara mig själv att skylla. Men när alla andra planer försvann, ny och fräsch till skolstarten och gåendens hand i hand i Paris, så kändes allt det där inte lika viktigt längre. Jag samlar nu nytt mod inför nya utmaningar, skolan får kanske vänta ett år och förhållande klarar jag mig utan. Ikväll ser jag framtiden ljusare än jag gjort på länge. Det här kan bli mitt år, mitt eget år då det är jag som står i centrum, mina behov och lustar ska få leda mig exakt dit det vill, utan att någon annan ska kunna påverka det.

I år ska jag vara egocentrisk - fast på ett snällt sätt såklart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0